کجایی سبزترین رزمنده دنیا؟

استاد شهیدم؛ جانباز شهید، عارف عظیم، دکتر محمود رفیعی، بازخواهی گشت در صبح ظهور میدانم. تا طلوع موعود... کجایی سبزترین رزمنده دنیا؟

کجایی سبزترین رزمنده دنیا؟

استاد شهیدم؛ جانباز شهید، عارف عظیم، دکتر محمود رفیعی، بازخواهی گشت در صبح ظهور میدانم. تا طلوع موعود... کجایی سبزترین رزمنده دنیا؟

جانباز ۱۳۵٪

لبیک یا رسول الله 

 

 

کلاه بنیاد شهید بالا بالا بالاتر تا برسه به آسمان هفتم !

 

و + هر مقام و مسئولی که شنید و بی خیال شد  

 

جانباز ناصر افشاری که چندی پیش خبر عدم اعزام او به آلمان برای درمان از بیست و سی پخش شد (و گریه های پرویز پرستویی برای او) بعد از مدتها بلاتکلیفی و عدم توجه بنیاد شهید و حتی تهمت بنیاد به او، با هزینه شخصی و کمک دوستانی چون پرویز پرستویی برای درمان عازم آلمان شد. کلاه زریبافان و خسروآبادی و ...بالا....اصلا تاج باید گذاشت رو سرشون.   

 

 

 

بیشتر بخوانید راجع به جانباز افشاری و گزارش بیست و سی: 

 

http://babayi-ke-shahid-shod.blogsky.com/1391/08/24/post-213/ 

 

------------------------------------------------------ 

  

و اما جانباز 135%   

 

 

مسئولین سپاه با توجه به مجروحیت زیاد من، درصد جانبازی‌ام را 135 اعلام کردند اما وقتی به کمیسیون پزشکی بنیاد شهید رفتم گفتند قطع پایت به خاطر عفونت ترکش نیست بدلیل قند خون است! ترکش سرم را عارضه‌ای قدیمی گفتند و 50 درصد مجروحیت آن را قبول نکردند و ناراحتی اعصاب و روان را هم 15 درصد حساب کردند. جانباز جعفری منش علی‌ رغم از دست دادن دو کلیه 4 سال در نوبت پیوند کلیه به سر می‌برد؛ پیوندی که هزینه‌‌‌اش 7 میلیون است و او ناتوان از پرداخت آن.می‌گوید: بنیاد شهید قول تأمین تنها 5/2 میلیون از هزینه را داده است. در روز 18 قرص و کپسول فشار خون،‌ قند، نارسایی قلبی، اعصاب و روان باید مصرف کنم. کام دهانم را در اثر عفونت حاصل از وجود ترکش در مغز برداشته‌اند و بسیاری از غذاها به خصوص مواد غذایی آبدار را که می‌خورم از پشت چشم تخلیه می‌شود. 

    

    

محمد جعفری‌منش جانباز ورامینی علی‌رغم آسیب‌های شدید جسمی و روحی به اطرافیانش نیز انگیزه ادامه حیات می‌بخشد. جعفری‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با مرور خاطراتش از دوران دفاع مقدس اینگونه روایت می‌کند: سال 1340 در قم بدنیا آمدم. پدرم شاطر نانوایی و مادرم خانه‌دار است. اوایل سال 1347 به ورامین مهاجرت کردیم. سال 1357 دیپلم گرفتم. 

با آغاز جنگ بعنوان مسئول گزینش و اعزام نیروی بسیج ورامین انتخاب شدم و نیروهای زیادی از اقشار مختلف و سنین پایین را اعزام می‌کردم. کار سختی بود چرا که باید موارد بسیاری از جمله رعایت مسائل دینی و مذهبی، احکام و نکات دیگری را رعایت می‌کردم. 

   

 

از میان 1400 شهید ورامین، مسئول اعزام  700 نفرشان بودم 

مسئولیت مستقیم بنده در گزینش و اعزام نیروها باعث شده بود مسئولین سپاه با رفتنم به جبهه به شدت مخالفت کنند اما اعلام کردم اگر اجازه رفتن به جبهه را ندهید از سپاه جدا می‌شوم. آنها با مأموریت 3 ماهه‌ام به جبهه موافقت کردند. 

 

 

اولین حضور در قلاجه کردستان

19 تیر 62 در 22 سالگی عازم جبهه شدم و مناطق قلاجه، مریوان و ارتفاعات کانی‌مانگا اولین مناطقی بود که حضور داشتم. در این منطقه همراه بچه‌های ورامین در قالب گردان مالک‌اشتر لشگر حضرت رسول(ص) با فرماندهی شهید کارور، مناطق کردنشین از جمله شیخ صالح را پاکسازی کردیم. 

درگردان مالک هم با توجه به تجربیاتم مسئول گزینش بودم و بعد از آموزش بعنوان تک‌تیرانداز انتخاب شدم. هنگامی که آبان 62 عملیات والفجر4 در کردستان آغاز شد بدلیل اندام درشت و قدرت بدنی که نسبت به دیگران داشتم دو موشک آرپی‌جی7 در کوله‌ پشتی‌ام می‌گذاشتم و پیشاپیش گردان حرکت می‌کردم. در ارتفاعات کانی‌‌مانگا، قله پنجوین و دشت شیلر از جلوداران گردان مالک بودم؛ مناطقی ‌که اگر دشمن موفق به تصرف آن می‌شد شهرهای سلیمانیه، نفت‌شهر و کرکوک یعنی مهمترین شهرهای نفت‌خیز عراق تصرف می‌شد. 

  

 

مخالفت صریح امام (ره) با انهدام سد دربندی‌خان عراق

با شروع مجدد عملیات والفجر 4 و شهادت عده زیادی از نیروها، گردان کمیل بدلیل تسلط بر سد دربندی‌خان قصد انهدام سد را داشت؛ اما بعد از اطلاع شهیدهمت از موضوع، طی تلگرافی موضوع را به حضرت امام اطلاع داد؛ امام (ره) به شدت با این موضوع مخالفت کرده و اعلام کردند شما با نظامیان روبرو هستید نه مردم.  

سال 62 در عملیات والفجر 4 در پنجوین عراق از ناحیه سر مجروح شدم و 4 شبانه‌ روز در منطقه بیهوش بودم. یکی از همرزمانم بنام آجرلو که امدادگر بود بالای سرم می‌رسد و یک سرم یک لیتری به اندازه 50 سی سی به بدنم تزریق می‌کند. بدلیل کمبود شدید دارو ‍باقی‌مانده سرم را به مجروح دیگری تزریق کرد اما همان مقدار اندک مرا نجات داد. 

مجروحیتم طوری بود که حشمت‌الله خانی از همرزمانم وقتی مرا دید چند سیلی به صورتم زد اما چون عکس‌‌العملی ندید گویا برایم فاتحه‌‌ای می‌خواند و می‌رود چون بنا به دستور فرمانده نیروها حق توقف بالای سر مجروحین و شهدا را نداشتند. بعد از به هوش آمدنم و انجام معالجات اولیه مرا به بیمارستان امدادی مشهد انتقال دادند. 

  

 

نماز جماعت به یاد ماندنی همراه شهیدان همت و عباس ورامینی 

یک‌بار در منطقه با حشمت‌الله خانی به نمازجماعت لشکر 27 محمد رسول‌الله رفتیم آن موقع شهیدان همت و ورامینی را نمی‌شناختم، هنگام نماز در صف جلو ایستاده بودم و دو بسیجی در چپ و راست من ایستاده بودند. بعد از پایان نماز حشمت‌الله گفت: این دو نفر بسیجی که کنارت بودند را شناختی؟ گفتم خب بسیجی بودند دیگه؛ گفت: درست ولی یکی همت فرمانده لشگر و دیگری ورامینی، مسئول ستاد لشگر بود.  

 

 

درخواست آیت‌الله مشکینی از بسیجی 14 ساله 

سال 62، آیت‌الله مشکینی (ره) برای بازدید از لشگر 27 محمد رسول‌الله به منطقه آمدند؛ آن شب یک بسیجی 14 ساله وقتی در رزم شبانه لشگر شرکت کرده بود آرنج دست‌هایش در اثر برخورد به زمین زخمی و خون‌آلود شد. بدلیل نبود آب، بسیجی به حضور ایشان رسید و گفت حاج آقا با این وضعیت که نمی‌توانم وضو بگیرم آیا نمازم قبول است؟ آیت‌الله مشکینی گفت:حاضرم تمام نمازهای عمرم را با این دو رکعت نماز صبح تو آن هم با این وضعیت عوض کنم. بسیجی هم با حالت خاصی گفت اگر خدا این نمازم را با این شرایط قبول می‌کند عوض نمی‌کنم. 

 

 

20 سال زمان برای ترمیم پوسته مغز 

حالا ترکش‌های فراوانی در سرم پراکنده است و هر از گاهی از جایشان تکان می‌‌خورند الان نه فقط سر بلکه پای راست، چپ، ساعد و مچ دستان هم ترکش دارد. در بیمارستان امدادی مشهد سرم را جراحی و ترکش‌هایی را بیرون آوردند اما در حین جراحی پرده مغزی توسط ترکش پاره شد. در کنار ترکش‌های دیگر، ترکش عدسی شکلی روی پوسته مغزم وجود دارد که پزشکان گفته‌‌اند اگر جراحی شود و دست بخورد مرگم حتمی است و برای جراحی نیاز به جمع شدن یک لایه چربی در اطراف آن است که برای شکل‌گیری آن 20 سال زمان لازم است! این ترکش عامل تشنج و بیهوشی است به شکلی که هر وقت حرکت کرده و فعال شود بسیار آزاردهنده است و تنها راه کنترل آن مصرف دارو است. 

   

 

4 سال در نوبت کلیه 7 میلیونی و بی مهری بنیادشهید  

جانباز جعفری منش علی‌ رغم از دست دادن دو کلیه 4 سال در نوبت پیوند کلیه به سر می‌برد؛ پیوندی که هزینه‌‌‌اش 7 میلیون است و او ناتوان از پرداخت آن. بنیاد شهید قول تأمین تنها 5/2 میلیون را داده است. در روز 18 قرص و کپسول فشار خون،‌ قند، نارسایی قلبی، اعصاب و روان باید مصرف کنم. کام دهانم را در اثر عفونت حاصل از وجود ترکش در مغز برداشته‌اند و بسیاری از غذاها بخصوص مواد غذایی آبدار را که می‌خورم از پشت چشم تخلیه می‌شود. 

 

  

بی مهری نسبت به تعیین درصد جانبازی 

با وجود همه جراحت‌ها و سختی‌هایی که تحمل می‌کنم بی‌مهری‌های زیادی دیده‌ام. مسئولین سپاه با توجه به مجروحیت زیادم درصد جانبازی‌ام را 135 اعلام کردند‌ اما وقتی به کمیسیون پزشکی بنیاد شهید رفتم، گفتند قطع پای تو به خاطر عفونت ترکش نیست بلکه به دلیل قند خون است، ترکش در سرم را عارضه‌ای قدیمی گفتند و 50 درصد مجروحیت آن را قبول نکردند و ناراحتی اعصاب و روان را هم 15 درصد حساب کردند. در حالی که شرایط جسمی و روحی من مثل جانبازان قطع نخاع است و باید تمام مزایای آن ها نیز برایم لحاظ شود.

 

  

 

وظیفه‌ای که به آن افتخار می کنم 

مرضیه اصفهانی، همسر این جانباز دلاور است. همدم اصلی و یار مخلصی که علاوه بر وظیفه همسری همچون پروانه برگرد او می‌چرخد. اصفهانی می‌گوید: 6 سال است که با عفونت پای راست همسرم و قطع آن تمام کارهای او بر عهده من است. او به دلیل وجود ترکش در مچ و ساعد دستان و کف پا توانایی حتی شانه کردن موهای سرش را هم ندارد؛ در این مدت 6 سال که توانایی انجام کارهای شخصی‌اش را ندارد مجبورم تمام لحظات در کنارش باشم و به همین خاطر به ندرت به برنامه‌های شخصی خودم می‌رسم.  

 

  

  

 

معروف به روحیه زیاد و شاد بودن در ورامین 

با وجود همه جراحاتی که در نقاط مختلف بدن مثل سر و دو پا، عفونت و قطع پای راست از زانو و تعدا زیادی ترکش‌، از دست دادن دو کلیه، برداشتن کام دهان و مصدومیت‌های دیگر دارم، اما هیچ‌ وقت روحیه ام را از دست ندادم بلکه باعث روحیه دادن به دیگران نیز شده‌ام و بارها در مراسم و برنامه‌های مختلف ادارات، مراکز فرهنگی و مدارس برای مردم صحبت کرده‌ام، چرا که معتقدم اولین تأثیر روحیه قوی من بر خانواده‌‌ام بویژه همسرم است؛ او که 6 سال است 24 ساعته پرستاری‌ام می‌کند و تنها مونس دلتنگی‌های من است.

 

 منبع: فاش نیوز 

 

 

 

همسنگر بسیجی نوشت:  

چیزی ندارم برای گفتن. من گیجم. مانده ام سخت عجب کز چه سبب ساخت مرا یا چه بوده است مراد وی از این ساختنم. خدایا چطوری من زندگی کنم وقتی اینها زندگی نمی کنند. 

مرد دیروز، فراموش شده امروز ... شعار نیست واقعیت محض حاصل روزمرگیهای ما

 

 

اضافه شد: جانباز محمد جعفری منش در تاریخ 16 مرداد 93 به فیض عظمای شهادت رسید او که در ارتفاعات کانی مانگا مجروح و سه روز بدون کمک افتاده بود اینک بر بالاترین ارتفاع ها نظاره گر ماست .... شعار نیست، بیندیشیم با دستاوردهای شهدا چه می کنیم؟  

 




لطفا جهت نظر دادن به قسمت بالای مطلب مراجعه کنید    





 

   

 

 

نظرات 28 + ارسال نظر
میثم جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 06:10 ق.ظ http://jarchlo.blogfa.com

سلام خدمت خواهر بزرگوار.
صبجتون بخیر باشه انشاالله....
امیدوارم در هر کاری هستین و مشغولین موفق و سربلند باشین.
دعای خیر ما پشت سرتان.
شما هم مارو فراموش نکنید از دعاهای خوبتان.
یا علی.

ya3 kabood جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:23 ق.ظ

سلام.عزیزم زودقضاوت نکن .باورکن من باگوشی میام نت نمیشه درستش کنم.به زهراهم گفتم.مطمئن باش دراولین فرصت درستش میکنم.درسته حق باشماست من اطلاعاتم کمه.ولی زمان خاتمی من سن زیادی نداشتم.بعده ایشونم تقریبامیشه گفت اینا دورشون تموم شدوبه لطف خداخاک شدن .واقعامعذرت میخوام قول میدم هروقت تونستم درستش کنم.ممنون خانمی که به فکری

اندیشه جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 05:17 ب.ظ http://sandooghche.parsiblog.com

سلام خوب هستید؟ ای بابا این حرفا چیه ،اشکالی نداره اگه نیایید بهمون سر بزنید..
وای و صد وای از حق الناسی که به گردنمون باشه...
وای بر مسئولی که شونه خالی کنه از زیر بار مسئولیتش ممنون خواهرم
اون پست شهید مصطفی هم فوق العاده بود...بازم تشکر
دعامون کنید

سلام.
شعار می دهیم و ادعا داریم که حتماً امام زمان هم ظهور می کند و به ما مرحبا می گوید...
خدا کند که ظهور کند ، اما ترسم از آن است که بگوید: تو دیگر چرا دل ما را سوزاندی...!!!؟؟؟


خدایا، امام زمان ما را سلامت بدار و ظهورش را هر چه سریعتر برسان.
خدایا، امام ما خامنه ای را حفظ کن.
تاظهور.
یاعلی.

خادم الشهداء شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:07 ب.ظ http://www.revayatgaran.ir/

سلام همسنگر بسیجی چیزی ندارم برای گفتن اما فقط یک کلمه را می توانم بگویم دنیا حساب و کتاب دارد انشاالله مسئولین باید پاسخگوی همه مجروحین باشند

دلتنگ شش گوشه شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 07:34 ب.ظ http://oshagholhoseyn.blogfa.com

سلام...
من واقعا شرمنده ام...
شما رو با یه بنده خدای دیگه اشتباه گرفتم...
اللهم الرزقنا توفیق شهادت فی سبیلک . . .
یاعلی مددی

تو خود حجاب خودی یکشنبه 8 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:35 ق.ظ http://parastu135.blogfa.com

سلام
من این وبو واسه اشتراک دونسته هام با بقیه راه انداختم...
خوشحال میشم اگه برات مفید باشه....

میثم یکشنبه 8 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:42 ق.ظ http://jarchlo.blogfa.com

با سلام خدمت شما دوست بزرگوار...
ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص)خدمت شما و دوستانتان...
شما را دعوت میکنم تا مطلبی را در مورد دشواری کار امام زمان(عج)
بخونید و نظر خوبتون رو ارائه کنید.
منتظر حضور گرمتون هستن.
یا علی.[گل]

عمارنامه یکشنبه 8 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 03:54 ب.ظ http://ammarname.ir

سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/link/18090
ما را با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
عمارنامه http://ammarname.ir/—- info@ammarname.ir
یا علی

بسیجی جامانده یکشنبه 8 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 07:03 ب.ظ

سلام
در بسیاری از جبهه ها بوده ام ولی نمی دانم این بادمجان بم چر ا هیچ آفتی نگرفت ....بگذریم
ب
با خواندن این مطلب یاد شعری افتادم که میگوید:
عاشقم بر قهر و بر مهرش به جد
ای عجب من عاشق این هر دو ضد!

فدایی امام سیدعلی ازآذربایجان یکشنبه 8 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:10 ب.ظ

متاسفانه خیلی ازمسئولین الان دارن بازمانده های 8سال جنگ وخانواده های شهداوبسیج میکوبن ولی به امیدخداوحمایت مردم کاربه جایی نمیبرن

سلام

به امید خدا بله اما مردم نه. تعارف نداریم. در مورد ایثارگران فقط مسئولین مسئول نیستند ماهم خیلی کم کاری کردیم و بی توجهی یا در حقیقت همون ظلم.اگر تو رزومرگیهامون غرق نمیشدیم اگر اولویت و ترجیجها رو خودمون و زندگی خودمون قرار نمیدادیم اینطور نمیشد.

یاعلی

باران دوشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:15 ق.ظ http://shamimehyas.blogfa.com

سلام.راستش رو بخوای این دومین باره که دارم میام که یه درخواستی ازت کنم اما چون دیدم نوشتی وقت ندارم روم نشد!!
میگم اگ وقت جواب دادن نداشتی ،جواب نده!!
شما مطلب یا کلیپ راجع به شهدای دانش آموز انقلاب داری؟؟

حسنا بانو دوشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:05 ب.ظ http://booie-baran.blogfa.com

عجب صبری خدا دارد ...

سادات دوشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 06:43 ب.ظ http://mobin.mihanblog.com/post/151

سلام تبریک عرض میکنم . بسیار مطلب زیبای است.

خسرو زارعی دوشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:01 ب.ظ http://zelghorba.mihanblog.com/post/author/880912

محمّد وارث پیغمبران است / که او سلطانِ شهرِ دلبران است

به حق فرمود حق لایزالی / محمّد علت خلقِ جهان است . . .

میلاد خاتم پیامبران بر شما مبارک[گل]

م سه‌شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 06:24 ب.ظ

خدا لعنت کنه بنیاد شهید رو اگه واقعا حق اینارو میخورن و کمکی نمی کنند

خدا لعنتشون کنهههههههههه

تواب چهارشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:03 ق.ظ

سلام
آره ، قبل اینکه آدم بشیم ، یعنی بعد اینکه کمی آدم بودیم بعد از آدمیت در رفتیم و شدیم یه موجود عجیب غریب ... بسته شد وبلاگمون ... البته نه به خاطر پستهای من بلکه به خاطر دو سه پست یکی از دوستانی که هم نویسنده وبلاگ بودند و نیز لطف دو سه نفر از دوستانی ! که چشم نداشتند ما رو ببینند ... ولی خوب دیگه تلنگری بود از سوی خدا ...
گر خدا خواهد عدو شود سبب خیر

خلاصه بعد اینکه با لطف خدا برگشتیم ... اینجا رو هم پاکسازی کردیم و رفتیم سایت ساماندهی وب سایتها همه چیز رو رسمی نمودیم و وبلاگ باز شد الحمدلله
شرح ش رو تو وبلاگ نوشتم
مخلصیم

انجمن فرزانگان کویر چهارشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:49 ب.ظ http://farzanegan-kd.blogfa.com

با سلام
برای دکتر......
ناخودآگاه دفتر ایام در ذهن من ورق می خورد..........

در نظر بازی ما بیخبران حیرانند
من چنینم که نمودم دگر ایشان دانند

به امید تشکیل دولت قانون

انجمن فرزانگان کویر

پارسا شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:13 ق.ظ http://ma.sepehrblog.ir

سلام. نمی دانم چه بگویم. انسان احساس شرم می کند از این که خودش را سرباز این نظام و وبایت بنامد در حالی که در مقابل اینان ایثار اینان،‌ هیچ قدمی برنداشته است. خدایا ما را شرمنده از این دنیا مبر!

آرزوی آرزو... شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:57 ب.ظ http://http://faghat-khoda15.blogfa.com/

هرچه انقلاب اسلامی دارد از برکت مجاهدت شهدا و ایثارگران است . امام خمینی(ره)
*******
وسلام نام خداست...
بروزم منتظر حضور ونظرات ارزشمندتون
یاعلی

تسنیم یکشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:25 ق.ظ http://www.taasnim.persianblog.ir

خواهر جان تازه شدی مثل خودم که!
از لحاظ سر شلوغی...!

تسنیم یکشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:26 ق.ظ http://www.taasnim.persianblog.ir

حالا خدارو شکر یه کاری انجام شد...

تسنیم یکشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:31 ق.ظ http://www.taasnim.persianblog.ir

جانباز 135 درصد هم مگه میشه؟!!!!
خدایا چیزی برای گفتن ندارم...شرمنده ام از اینهمه نعمتی که ارزانی داشتی و باز...

سفیر دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:46 ب.ظ http://www.safir1390.blogfa.com

سلام سرورانم
خاطرات من می توانید از سایت فاش نیوز بخوانید حتما ارشیو هم گذاشتند شرمنده چون مریض هستم دیر جواب نظر های شما ها را دادم از همه شما خجلم
همه شما را دعا می کنم امیدوارم در زندگی شاد سر بلند عاقبت بخیر شوید کوچک همه شما فرزند شهید جانباز سید مرتضی
ادرس یکی از خاطرات
http://www.fashnews.ir/archive/news/22-news/18913-2013-02-03-08-55-31.html
مابقی یا در ارشیو یا در صفحه امیدوارم دعا کنید خدا من از این درد رها کند بخشد عاقبت بخیرم کند به دوستان شهیدم و پدر شهیدم و مارم فاطمه زهرا برساند یا حق
چند روز دیگر 110 تا عکس شهدا رزمند گان لشگر عاشورا دادم بزارند سایت

کارن خسروانی چهارشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:19 ق.ظ http://www.havishtan.blogfa.com

خشنوثره مزداهه اهورهه
درود بر دوست نیک اندیش و همراهم
من پروانه ندارم سیاسی گپ و گفتی کنم اما سربسته می گویم کلاه خیلی ها در این روزگار بالا و بالاتر می رود
دوستان جانبازی دارم که از نزدیک گواه ستم کشیشان هستم و چه سخت و چه سخت است
و سپس
والنتاین روز جفت گیری پرندگان در یونان باستان و اسپندگان روز بزرگداشت ایزد بانوی پارسایی در ایران باستان
فرهنگ ایران و فرهنگ باختر در برابری هم از کجا تا کجاست؟
دیدگاه شما چیست
با بردباری و پارسایی هدیه از ایزدبانو آرمئیتی سپندارمذ و شاخه گلی برای پیشکشی در سرخی دل، ترا من چشم در راهم[گل]

دوست دوشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:18 ب.ظ http://seventhmir.blogfa.com

قربة الی الله

تمار پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:35 ق.ظ http://mgh348.blogfa.com

سلام خسته نباشی شیر زن همسنگر با وفای شهیدان
تو از نسل سرداران بی سری خبر نداری
تو از سربازان حیدری خبر نداری
توبرای شهدا تاج سری خبر نداری
تو برای دشمنان خار چشمی خبر نداری
این دو بیتی رو همین الآن سرودم ادبی نیست ولی به دلم افتاد که بنویسم .
فدای یک لحظه
نگاه خندان
سید علی

سلام

سپاس. اما هرگز و هرگز بنده نالایق روسیاه، شایستگی چنین تمجیدی رو ندارم. به خدا قسم ندارم. ما تنها انجام تکلیف میکنیم. آنهم تکلیفی که انجام آن چندان هم سخت نیست. در مقابل شهدا و ایثارگران حتی یک قطره از دریا هم نیست.

یاعلی

آسمان همیشه ابری نیست . جمعه 27 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:50 ق.ظ

درد و بلای پرویز پرستویی بخوره تو سر کسایی که ادعا دارن و هیچ غلطی نمی کنن و فقط میان و میرن .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد